2009. október 12., hétfő

Vàli - Forlatt (2004)

Két nagyszerű dolog történt velem tegnap. Kinéztem az ablakon, s megláttam végre az őszt, este pedig megtaláltam a gépen a norvég Vàli albumát. Nylon húrus gitár, zongora, furulya, cselló, és gyönyörű. Valamikor letölthettem, majd teljesen elfelejtettem. Az egyik legszebb zene, amit mostanában hallottam.

'Forlatt' in English means 'Abandoned', and this is how this album sounds - as if it was created in some obscure, abandoned place, visited by no-one and hidden deep in the heart of the woods. 'Forlatt' is enchanting, mesmerizing and delightful, comprising a wide range of deepest emotions and offering an unforgettable listening experience. It is not only the music that is captured on this album, it is also sheer human feelings and unique mood. Perfectly layered melodies, once teasing, calm and peaceful, the other time eerie and disturbing, but always on the high level composition-wise, is the key for VÀLI's music."

Vàli myspace

10 megjegyzés:

ziltovid írta...

a Vàli tényleg nem nyári zene. eszméletlen jó ez a barokk fíling. kösz!

mr. vertigo írta...

jah, most nézem, hogy már fent van egyszer. :) Na mindegy

Forest írta...

Jah, közben én is azon röhögök.:+)
Nem baj, asszem a link sem élt már. ;+)

Bakos Attila írta...

2-3 éve volt egy köröm, írtam egy-két bandának, hogy szívesen énekelnék náluk. A Vali volt az egyik, de a csávó nem is válaszolt, szóval rossz szájízem maradt vele kapcsolatban. Aztán megismertem egy norvég srácot, aki ismeri őt, azt mondta, eléggé magának való figura, szerinte nem meglepő, ami történt. Na mind1, a zene amit csinál, nagyon tetszik a mai napig :)

mr. vertigo írta...

Mondjuk attól még válaszolhat, hogy köszi, de nem :) Sosem szerettem ezt, ha egy válaszra sem képes valaki megerőltetni magát. Mindegy, tényleg gyönyörű zene, sajnálom, hogy csak ez az egy lemez van. Hasonló instrumentális akusztikus zenét ajánlhatna nekem valaki :)

Bakos Attila írta...

Ott a másik, aki szintén nem bírt válaszolni, a finn Nest. Bár nem teljesen hasonló, de szerintem abszolút passzol ide, én nagyon szeretem.

ziltovid írta...

Attila! (Szintén zenész.) Most hallgattalak a youtube-on. Engedd meg, hogy gratuláljak, nagyon jó hangod van. Ha nem kéne ennyit dolgoznom/tanulnom, és itthon meg tudnék élni belőle, éjjel-nappal fűznélek, hogy alkossunk egy zenekart. Szóval továbbra se hanyagold a hangszálaid! Üdv.: Dávid

Vertigo! Tudnék neked egy pár akusztikus pötyögést ajánlani, hamarosan posztolok párat a blogomon (csak találnom kéne linket hozzájuk). Hamarosan (hónapok kérdése) földobok egy-kettőt a saját szerzeményeim közül is a youtube-ra. Egy szál akusztikus gitár, tényleg semmi több. Üdv.: Dávid

vertigo írta...

Jó ez a Nest, köszönöm. Bár nem pont ilyesmire gondoltam, ez is tetszik. Megnéztem még néhány előadót, akiket a last.fm ajánlott, de némelyik kifejezetten borzalmas.

Dávid, köszi. Várom a posztokat, meg a saját cuccokat is. Mindenképp szólj be, ha már feltöltötted őket.

Bakos Attila írta...

Most ugrott be, hogy az October Fallsnak van több ilyen akusztikus gitáros lemeze is. Nekem a Vàli jobban bejön, de esetleg egy próbát tehetsz vele.

mr vertigo írta...

Köszi! Őket egyébk. már sikerült megtalálni a last.fm ajánlatai között :)

Related Posts with Thumbnails